Teknik Destek Sorularını Neden Cevaplamıyorum?

Teknik Destek Sorularını Neden Cevaplamıyorum?

Hemen hemen her gün e-posta yoluyla veya Linkedln, Twitter üzerinden özel mesaj ile teknik destek konularında sorular alıyorum. Kimi Palo Alto’da site to site VPN nasıl yapacağını soruyor kimi access pointi nasıl standalone çalıştırırım diyor kimi de AD kurulumunda aldığı hata hakkında soruyor. Her gelen mesaj veya e-postayı en kısa sürede cevaplandırma alışkanlığımdan dolayı hiç birini cevapsız bırakmamaya çalışıyordum ama bir zaman sonra baş edilemez bir hal almaya başladı. Ben de teknik destek sorularını cevaplamama gibi bir prensip kararı aldım. Neden?

  1. Zamanım yok. Her gelen soruya cevap yazmaya kalksam ki sorunu daha önce yaşamadıysam Google’de araştırma yapmam lazım yani buna zamanım yok. 50 yaşına gelmiş şu dedenizi rahat bırakın acık. 🙂
  2. Bilgim yok. Evet sorduğunuz soru hakkında hiç bir fikrim yok. Linkedln’de Facebookta bir şeyler paylaşınca insanlar beni bir şey biliyor zannediyor. Çok yerde ifade etmiştim ” Ben çok şey bilmiyorum sadece bildiğim kadarını paylaşıyorum” diye. Bu arada çok bilip de paylaşmayanlara laf attığım sanılmasın herkesin kendi kararıdır saygı duymalıyız.
  3. Bedava sirke baldan tatlıdır. Sonuçta teknik destek veren yani danışmanlık yapan insanlar var. Bu insanlar danışmanlık karşılığında para alıyorlar sen neden işini bana bedava yaptırmaya çalışıyorsun ki? Bugün bir avukata gitsen daha selam vermeden avukat danışmanlık ücretini peşin istiyor.
  4. Hadi cevaplayalım desem bazen öyle sorular geliyor ki kullandığınız topolojiyi, cihazların yapılandırmasını bilmeden sorunu bilmek mümkün değil. Telefonda doktora muayene olmaya benziyor.
  5. Etc….

Bütün bu saydıklarıma rağmen Cisco eğitimleri ve sertifikaları hakkında her zaman 7/24 ulaşabilir soru sorabilirsiniz. Sınav mentorlüğü kapsamındaki sorularınızı 7/24 ücretsiz cevaplamaya hazırım çünkü cevaplarını çok iyi biliyorum 🙂

Anlayışınız İçin Teşekkür Ederim.

Bir cevap yazın